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Information Technology Infrastructure Library (ITIL)


Information Technology Infrastructure Library (ITIL)

Short Link: http://wp.me/P2pH8m-4N

The Information Technology Infrastructure Library (ITIL) is a set of practices for IT service management (ITSM) that focuses on aligning IT services with the needs of business. In its current form (known as ITILv3 and ITIL 2011 edition), ITIL is published in a series of five core publications, each of which covers an ITSM lifecycle stage. ITILv3 underpins ISO/IEC 20000 (previously BS15000), the International Service Management Standard for IT service management, although differences between the two frameworks do exist.

ITIL describes procedures, tasks and checklists that are not organization-specific, used by an organization for establishing a minimum level of competency. It allows the organization to establish a baseline from which it can plan, implement, and measure. It is used to demonstrate compliance and to measure improvement.

The names ITIL and IT Infrastructure Library are registered trademarks of the United Kingdom’s Office of Government Commerce (OGC) – now part of the Cabinet Office. Following this move, the ownership is now listed as being with HM Government rather than OGC.

Source: Wikipedia.

You can verify my certification(s) using the AXELOS Successful Candidates Register: https://www.axelos.com/successful-candidates-register.aspx 

Type my Candidate Number: 100433174 to get my certification(s).

Below you can see a list of the ITIL certifications I have achieved.


Biblioteca de Infraestructura de Tecnologías de la Información (ITIL®)

La Biblioteca de Infraestructura de Tecnologías de la Información (ITIL) es un conjunto de practicas para la Administración de Servicios de Tecnologías de la Información (TI) (ITSM) que se enfoca en alinear los servicios de TI con las necesidades del negocio. En su forma actual (Conocida como ITIL versión 3 y ITIL Edición 2011), ITIL es publicado en una seria de cinco (5) publicaciones principales, cada una cubre un área del ciclo de ITSM. ITILv3 tiene como vase ISO/IEC 20000 (antes BS15000), el Estandard Internacional de Administración de Servicios para la Administración de los Servicios de TI, aunque existen diferencias entre los dos (2) marcos conceptuales.

ITIL describe procedimientos, tareas y listas de verificación que no son especificas de alguna organización, y son utilizadas por una organización para establecer un nivel minimo de competencia. Permite a las organizaciones establecer una línea base desde donde esta puede planificar, implementar y medir. Se utiliza para demostrar cumplimiento y para medir mejoras.

El nombre de ITIL y Biblioteca de Infraestructura de Tecnologías de la Información son marcas registraas de la Oficina de Comercio del Gobierno del Reino Unido (OGC) ahora parte de la Oficina del Gabinete. Después de esta movida, la propiedad ahora esta listada como parte de HM Government en vez de la OGC.

Fuente: Wikipedia.

Puede ver mi(s) certificación(es) usando el Registro de Candidatos Exitosos de AXELOS: https://www.axelos.com/successful-candidates-register.aspx 

Escriba mi número de candidato: 100433174 para obtener mi(s) certificación(es).

A continuación, puede ver la lista de certificaciones de ITIL que he logrado obtener:

 

Back to the IT Certifications (Volver a las Certificaciones en TICs).

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